Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility האם כלור פוגע בשיער
top of page
Search

האם כלור פוגע בשיער

Updated: Aug 27, 2023

שחייה זו דרך נהדרת לשמור על כושר וזו גם דרך נהדר להירגע אחרי יום עמוס וארוך. כפי שאתם ודאי יודעים, על מנת לשמור על ניקיון בריכת השחייה משתמשים לרוב בכלור. כלור מנטרל חיידקים, ובכך הופך את בריכת השחייה למקום בטוח יותר. למרות היתרונות הידועים של כלור על איכות המים, הוא משפיע גם על העור שלנו. ולמרבה הצער, חשיפה תכופה לכלור בזמן הבריכה יכולה גם להשפיע לרעה על השיער שלנו. איזו השפעה שלילית אתה יכול לחוות? איך למנוע את זה? המשך לקרוא!


איך כלור משפיע על השיער?

תפקידו של הכלור הוא לחטא מים. הוא מנטרל חיידקים והורג חומרים אורגניים. מה שמעניין, הכלור עצמו אינו מזיק, לפחות עד שהוא במגע עם חומר אורגני אחר (כמו שיער או זיעה). כאשר כלור בא במגע עם חומר אורגני אחר מיוצר כלורמין, וזהו החומר שהכי מזיק לעור ולשיער שלנו. כמובן, אם אתה רק מבקר בבריכה מעת לעת, אין לזה השפעה עצומה על העור והשיער שלך. עם זאת, אם אתה שוחה בבריכה באופן קבוע, זה עלול להיות מסוכן יותר.


כלור חודר לסיב השערה ומשנה את המבנה שלה. בנוסף, אם חשיפה לשמש בזמן שחייה בבריכה, העור שלנו עשוי להיות מגורה.


האופן שבו פועל כלור בדומה לפעולת האמוניה. לקוטיקולות השיער נפתחות ונסגרות וכשהן נפתחות הכלור נכנס עמוק לליבת השיער. הכלור מתנדף והופך את שורש השיערה לחלש יותר. השיער מתייבש מבפנים דבר העלול לגרום לנשירתו. הפגיעים ביותר הם שיער גלי ושיער צבוע. כלור 'שוטף' את שומני השיערה הטבעיים מה שגורם לדליפות מהקוטיקולה. השיער הופך לחלש, יבש ומחוספס.


לעתים קרובות שחיינים מקצועיים סובלים משינוי צבע שיער לא נעים בגלל המים המוכלרים. זה נגרם על ידי מתכות מהמים. קוטיקולת השיער החלשה סופגת את החומרים המזיקים מהמים וכתוצאה מכך צבעה משתנה. זה נוגע בעיקר לאנשים עם שיער בהיר. שיער כהה בדרך כלל מאבד את הברק שלו. בנוסף לכך, חשיפה ממושכת לכלור יכולה לגרום לקצוות מפוצלים.


מה לגבי שיער צבוע?

שיער צבוע הרבה יותר פגיע כשמדובר בשחייה בבריכה ובמגע עם כלור. המרכיבים של צבעי שיער מסוימים יכולים לקיים אינטראקציה עם כלור, וכתוצאה מכך לגרום לשיער להפוך לירוק. הסבירות לשינוי כה קיצוני בצבע שיער הוא לבעלי שיער צבוע בלונד או הבהרה.



כיצד להגן על שיער מכלור

אל דאגה, כדי לשמור על שיער בריא לא צריך לוותר על שחייה בבריכה. ישנן דרכים אחרות להגן על השיער או לפחות למזער את השפעות הכלור. כדי להגן על השיער מכלור, יש להקפד על הכללים הבאים:


  • לפני השחייה בבריכה כדאי להשתמש במרכך (TRISWIM Conditioner). הוא יעניק לחות לשיער כך שהשיער יספוג פחות חומרים מזיקים מהמים. המרכך ימנע מכלור להיכנס לתוך השיער.

  • ישנם מחקרים שמראים שהספיגה הכי משמעותית של חומרים מזיקים לתוך השיער היא הספיגה הראשונית, ולכן חשוב לשטוף את הגוף והשיער במים נקיים לפני כניסה ראשונה לבריכה.

  • השתמשו בכובע סיליקון לשחייה.

  • לאחר השחייה בבריכה יש לשטוף את השיער ביסודיות (השתמשו בשמפו המכיל נתרן, אלוורה וגליצרין - TRISWIM Shampoo) והניחו שוב מרכך. זה ישקם את שמני השיער הטבעיים.

כאשר אתם שוטפים את השיער, השתדלו לא להשתמש במייבש שיער, אלא לתת לשיער להתייבש באופן טבעי. אם יש צורך בשימוש במייבש שיער, השתמשו בתרסיס מיוחד להגנה על השיער.

אם אפשר, בקיץ בחרו במים טבעיים (אגם, ים, נהר) במקום בריכת שחייה. לחילופין ניתן לחפש בריכות שחייה שנוקו בשיטות חלופיות כמו ניקוי מלח.


באילו מוצרי קוסמטיקה כדאי להשתמש

יש יותר ויותר חברות המציעות מוצרי טיפוח במיוחד לשחיינים. מוצרים אלו מכילה רכיבים המנטרלים כלור ומפחיתים את השפעותיו. שחיינים מקצועיים יכולים כעת לבחור בין שמפו ומרכך שונים המגנים על השיער מכלור, כמו גם משאירים ריח נעים. אם אתם אוהב לשחות בבריכה אבל באותו זמן רוצים לשמור על השיער מפני נזקי הכלור, מומלץ להשתמש במוצרי טיפוח המקצועיים של TRISWIM.


994 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page